tisdag 21 oktober 2014

Utbygget på utsidan v 10 & 11






Då har det gått ett par veckor till av utbygget.
Nu är det i princip klart på utsidan.
De nya källarfönstren är på plats också.
Företaget ska fixa det sista på grunden och ta bort sina saker.
Vi ska fixa dit en dekorlist i överkant på fönstret så det blir lika som vid köket som
vi (mannen) gjorde i ordning i våras.
Allt det vita är numer färdigmålat. Det grå ska ha en strykning till men just nu ser det ut som det får vänta till våren då vädret blivit så ostadigt.
Det är inte med glädje direkt som jag ser fram emot att måla gavlarna på huset nästa sommar. Känner mig rätt så mätt på målning. Hoppas bara vi klarar att spara ihop till byte av fönster där samtidigt så känns det ju lite roligare iallafall.

Insidan är fortfarande målarverkstad.
Vet inte hur många timmar jag lagt ner på att måla vita möbler.
Nästan klart nu. Sista strykningen blir idag sedan går jag in på att måla vita brädor till taket.
Inte alls sugen på det men det finns verkligen inget "fusktak" som duger.
Vi ska köpa faspanel från byggmax.
Redan idag förhoppningsvis.
Om golvet kommit till beijer som vi beställt.
Det blir ett 25 mm tjockt furugolv som vi ska behandla med linoljesåpa som
jag beställt från Gysinge byggnadsvård.
Jag är lite nervös över resultatet men jag är så sugen på att testa.
Det är ju inte så svårt att måla det sedan om vi ändrar oss.
Har läst på att det är viktigt att vattnet är kallt och att man först blöter upp golvet innan
såpan arbetas in. Sedan ska det sköljas och torkas upp ordentligt.
Ska nog bli bra det här.

I helgen blir det kalas för hela slanten men hoppas att vi hinner börja sätta upp taket däremellan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar