söndag 8 juni 2014

Sjukskötersketårta x2







Två nya sjuksköterskor fick vårt land i torsdags.
En av dom var Emma som ville ha en sådan här tårta.
Hon har studerat i Karlstad därav sjuksköterskemärket.
Det är handmålat och pillrigt är det vill jag lova.
På tårtan är allt ätbart förutom nålen i sprutan.
Plåsterfärgen blev perfekt med hjälp av kakao som arbetades in i den vita sockerpastan.






Och den andra var till Louise som var klasskamrat med Emma.
På denna är allt ätbart.

Båda två innehåller vanliga vaniljbottnar.
Fyllda med rårörda hallon tillsammans med vit chokladmousse på ena lagret och limemousse på det andra.
Spacklat dom har jag gjort med italiensk marängsmörkräm.
Det är den bästa smörkrämen till tårtor enligt mig, dock är den väldigt dryg att göra då den tar runt 30 minuter att göra varav nästan all tid går åt till vispning. Men den dagen jag har min svarta ankarsrum kan jag roa mig med annat medans den vispar åt mig!

Sen är de täckta och dekorerade med hemgjord sugerpaste och mashmallowfondand (mmf) som jag blandat ihop.


Hoppas att de var till belåtenhet!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar