måndag 3 mars 2014

En svensk klassiker - hel halv tjej


mmm funderar en del fram och tillbaka vilken jag skulle vilja göra.
Cyklade tjejvättern lite spontant förra året.
Gravid och otränad. Hade inte cyklat alls på flera år så jag testade en gång med min mans gamla mountainbike runt möckeln men höll på att gå åt. Det gjorde så ont överallt. Den var helt enkelt för stor för mig så jag åkte och köpte en ny cykel. Den var jättebra! Vilken skillnad. Så min träning inför det blev 6 mil på cykel.
Klarade de tio milen på 4 timmar och 57 minuter!

Det gav mig mersmak så jag bestämde mig rätt snabbt för att en tjejklassiker ska det bli.
Men det skulle vara galet kul och överdjävligt att träna upp sig till att klara en hel klassiker.
Och med tanke på det så känns det lockande att hoppa på halvan direkt istället.
Min tvekan är om jag orkar och hinner träna upp mig till det.
Det är inte ens sex veckor sedan jag födde vårt tredje barn.
Starten kommer hur som helst att ske i samband med Lidingöloppet i år.

Egentligen skulle jag vilja starta redan i juni med vätternrundan för att sedan gå vidare med simningen i juli och sen då lidingöloppet i september, då är det bara vasan kvar sen om ett år.
Men så många experter säger att man inte ska träna för mycket när man ammar.
Så för att slippa hjärnspöken som drar ner mig är det bättre att vänta ändå.
I september har jag ju nästan slutat antagligen.

Så tjejklassikern eller halvklassikern är frågan.
Och ännu en fråga, vilka måltider är rimliga att jobba efter?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar