måndag 20 juli 2015

Jag är nyfiken!



Jag ser att ni är här.
Trots att jag inte är här.
Vad läser ni?
Vad vill ni läsa?
Vilka är ni?
Jag är nyfiken!


Kolla rosorna.
Dom satt på rad mitt ute på gräsmattan för några år sedan.
De satt intill en gömd plattgång.
Vi flyttade dom till en rabatt på framsidan.
De trivdes inte så bra.
Sen fick jag ett infall att gräva en rabatt för ett par år sedan och flyttade ett par stycken dit.
De var så små och taniga.
Nu är de stora och frodiga med mängder av knoppar.
Inte gör det något då att ta en kvist med sig in.
Rosa vackra rosor.
Lavendeln är såna jag köpt på ica och haft i en kruka ute någonstans och sedan planterat ner i en rad i rabatten när sommaren tagit slut.
De växer till sig rejält de med.
Och doften sen.
Dra med handen genom en ljummen sommarkväll!






2 kommentarer:

  1. Hej Lena, jag är här och läser ibland och inspireras av dina fantastiska bakverk. Gillar också att se bilder från ditt hem som är superfint, även om det inte alls är den stilen jag själv har. Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Åsa!
      Vad roligt att kunna inspirera.
      Visst är det kul att kika på många olika hem. Älskar inredning och olika stilar men det är den ljusa lite gammaldags stilen jag trivs bäst att bo i.
      Ha det fint!

      Radera