söndag 5 juli 2015

Halvklassikern

Foto från målgången.

Ombytta och redo. Bild snodd från tinneblixt på instagram.

Glada och nöjda. Bild snodd från tinneblixt på instagram.

Min man fixade middag och tårta för att fira oss när vi kom hem.

Och bästa Kristin gav mig den finaste medaljen!


Tänk att jag har gjort det!
En halvklassiker.
Med härligt sällskap av Kristin & Andreas.
Avslutade med simningen i fredags.
Jag var så orolig.
Men får skylla mig själv när jag inte förberett mig.
Jag bestämde mig för att bara gå i och ta det lugnt och känna in allt.

Vi hade grym tur med väder och temperatur.
Det hann bli runt 18 grader i vattnet och i luften var det ca 28 grader och strålande sol.
Det var så varmt att ta på sig våtdräkten.
Jag hade en heltäckande.
Det var en befrielse faktiskt att få kliva ner i vattnet.
Det kändes alldeles lagom.
Och jag njöt.
Så mycket att jag fick inse att jag kanske skulle simma på något mer aktivt för att ta mig i mål också!
Men det var ganska svårt faktiskt.
Rätt så trångt så det var svårt att ta ut simtagen ordentligt.
Att crawla hade varit praktiskt att kunna för att på så sätt bli lite smalare för att lättare ta sig förbi.
Men jag kan bara bröstsim så så fick det bli.
 46:57 minuter tog jag mig in på.

Det här var utan tvekan den fysiskt lättaste delen i klassikern.
Dock psykiskt jobbigast.
Fast så här i efterhand inte ens det.
Tuffast var cyklingen.
Hoppas att jag aldrig mer behöver cykla med dom motvindarna.
Lidingöloppet var jobbigt för att jag hade så ont.
Roligast var vasaloppet.
Jag var så stolt över att jag klarade alla backar.

Nu blir det en liten paus från klassikern.
Kristin och jag har nya mål på gång.
En "miltour" under september månad.
Vi har startat en facebookgrupp angående den.
Tveka inte att hänga på!! 
Det är för en god sak.

I februari startar jag sedan upp med vasaloppet för att göra en svensk klassiker.
Ska det gå vägen måste jag hinna/ha möjlighet att träna en hel del annars kommer jag gå sönder.
Jag väntar och längtar med spänning.
Det är läskigt faktiskt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar