fredag 4 juli 2014

FLOW




Godmorgon på er!
Det är inte så man lider av att ta en kvällspromenad när vädret visar sig från den ljusa sidan för en stund.
Efter en ordentligt blåsig och regnig dag stannade den till och bjöd på lite strålar och värme.
Lite blått guld dök jag på med när jag 
tog rätt på hundens skit.
Tur att jag hade en bajspåse till övers att 
plocka ett gäng i.
De kommer att avnjutas till frukost nu.

Jag är inne i ett sådant härligt träningsflow just nu.
Törs knappt säga det för då blir jag väl sjuk igen.
Ja inte för att jag toktränar med det flyter 
liksom på och går framåt.
Ljumskarna trilskas en del med mig än och när jag gav mig på milen förra veckan fick jag väldigt ont på höger knä på utsidan. Trodde det var värre än det faktiskt var för det gick tack och lov över snabbt. Kunde knappt gå för en sväng. Tror det blev så på grund av felbelastning i och med smärtan i ljumskarna.

Degerfors gymnastikförening har erbjudit några gratispass nu senaste veckan där de testar nya pass som jag gått på. HIIT cardio, styrka och core har jag fått prova hittills. En del kvar är det HIIT spänst.
Dessa pass är högintensiv intervallträning.
Det innebär att man ska göra allt snabbt och så nära maxpuls/belastning som möjligt.
Det är ungefär 20 minuters träning det handlar om men är så sjukt jobbigt och efter styrkepasset i måndags har jag haft grym träningsvärk. Inte blev det bättre av att jag gav mig på core igår men nu känner jag att det är på tillbakagång iallafall.

Många som går på semester nu?
Ha det fint!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar