fredag 2 maj 2014

Nya odlingstider







Nu har vi förnyat oss igen.
Den här lilla plätten har ändrats flera gånger under de nio år som vi bott här.

Jag har rensat och rensat och rensat och sen gett upp.
Nu har jag införskaffat gamla pallkragar, lagt en markväv under hela paketet och så fyllt på med ny fräsch jord. Plattor använde jag det vi hade hemma. Det är dock lite kvar, triangelhålorna måste fyllas, helst med plattor där med. Grus vill jag inte ha för då kommer det inte få ligga där länge!
Så nu är det bara att så de små fröna så hoppas jag på att slippa rensa ihjäl mig något mer och att få skörda många fina grönsaker.

Nästa helg blir det nog dags för årets första rabarberpaj.
Barnen väntar och längtar.
Häromdagen hade de plockat in små femcentimetersstjälkar och hoppats på att få göra paj.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar