tisdag 1 april 2014

Jag har blivit EKO


Jag insåg när jag gjorde ordning mitt kvällsfika att allt utom jordgubbarna är ekologiskt.
Det känns som någon slags personlig seger.

Jag började med att testa en ekologisk banan för kanske ett år sedan.
Vad god den var.
Alltså jag älskar bananer, har alltid gjort, men denna bananen var ännu godare.
Inte alls så där sträv och inte så bitter och en mycket godare eftersmak.

Efter bananen började jag köpa ekologisk mjölk, framförallt standardmjölken för barnens skull.
Sen ägg.
Sen ketchup.
Sen naturell yoghurt.
Sen har det bara rullat på.
På bilden har jag alltså ekologiskt knäckebröd, ekologisk kaviar, ekologiska ägg, ekologisk banan och slutligen ekologiskt te. Jordgubbarna var det inte men ändå väldigt goda.

Jag är ingen som letar efter ekologiska produkter men står jag och ska köpa saft och det finns en bra ekologisk där så köper jag den.
Det känns skönt att veta att produkten är fin. Att veta att de som arbetar runt produkten slipper utsättas för gifter. Att veta att djuren får leva ett bättre liv.

Åt en ekologisk apelsin för första gången nyligen, den var också mycket godare. Svårt att sätta fingret på exakt vad det är i smaken. Det bara är så mycket godare.




  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar