onsdag 14 september 2016

Projekt - anlägga rabatt












Hej på er!
Nu är jag frisk igen.
En jäkla hosta och snora som inte vill släppa efter riktigt än.
Igår var jag, Gabriel och Joel och testade på orientering.
Båda var riktigt förtjusta och vill dit igen nästa vecka.
Klart det är kul att springa i skogen efter en karta och blippa kontroller!

Förra månaden fyllde jag år och då önskade jag mig en stor rabatt.
Tycker vår trädgård är lite väl trist och det kändes passande med en rabatt längs med utbygget.
Jag har länge haft en dröm om en ros- och pionfylld rabatt.
Några växter har jag fått och resten köpte jag för presentkort jag fick hos Svedrins handelsträdgård.
Kantstenarna köpte jag på Jem&Fix.
Det var rätt tufft jobb att gräva bort allt gräs. Några blåsor blev det. Men bra träning!
Annars gick det riktigt fort.
Kanske åtta timmar ungefär.
Nu ska jag bara se till att vattna ordentligt och rensa ogräs när det börjar dyka upp.
Och så måste jag lära mig vad som behöver täckas mm.
Jag tänker att senare i höst kan jag ta av alla våra lönnlöv och täcka över rabatten så borde det bli bra.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar